Botezul Domnului prăznuit la Băile Herculane

06.01.2020

La Praznicul Bobotezei, credincioșii din orașul-stațiune Băile Herculane au participat la Slujba Utreniei, Sfânta Liturghie și la Sfințirea Aghesmei Mari

✍Autor: Serviciul Protopopesc

La Praznicul Bobotezei, numeroși credincioși au participat la Slujba Utreniei și a Sfintei Liturghii a Sfântului Vasile cel Mare, Arhiepiscopul Cezareei Capadociei, săvârșite de către părintele Marius Dănănău și părintele Constantin Cilibia în Biserica „Schimbarea la Față” din Băile Herculane. În cadrul Sfintei Liturghii, credincioșii pregătiți duhovnicește au fost împărtășiți cu Trupul și Sângele Mântuitorului nostru Iisus Hristos. La momentul potrivit, părintele Marius Dănănău a rostit un cuvânt de învățătură, vorbind despre importanța Praznicului Botezului Domnului.

De asemenea, și la Mănăstirea „Nașterea Maicii Domnului” din orașul de pe Valea Cernei au fost săvârșite Slujba Utreniei și Liturghia Sfântului Vasile cel Mare.

Anul acesta a fost un moment de bucurie pentru creștinii din Băile Herculane, deoarece, după săvârșirea Sfintei Liturghii, credincioșii prezenți, împreună cu obștea mănăstirii, au mers în procesiune la Biserica „Schimbarea la Față”, unde s-au întâlnit cu celălalt grup de credincioși și cu slujitorii bisericii, pornind mai departe în procesiune până la Izvorul de apă plată „Domogled”, acolo unde a fost oficiată slujba de sfințire a Aghesmei Mari de către părintele Marius Dănănău, părintele Nectarie Câșlariu și părintele Gherontie Nica.

„Prin această apă sfințită devenim fii după har ai lui Dumnezeu. Aceasta nu este doar o simplă sfințire, ci după săvârșirea slujbei de sfințire, Agheasma Mare este izbăvitoare de patimi”, a subliniat părintele ieromonah Nectarie Câșlariu - starețul Mănăstirii Băile Herculane.

La final, credincioșii prezenți au fost binecuvântați cu Agheasmă Mare, iar la plecare au luat din aceasta și pentru acasă, deoarece această apă sfințită de Bobotează se păstrează tot timpul anului și se va gusta din ea în ziua Botezului Domnului, opt zile după praznic, dar și atunci când suntem bolnavi sau în mari ispite și încercări.